6 wskazówek – jak dbać o pękające pięty

Suche, popękane pięty są częstym problemem wielu kobiet. Jeśli te pęknięcia oraz szczeliny, nasilają się, mogą one powodować krwawienia, infekcje i ból podczas stania lub chodzenia. Dowiedz się więcej o popękanych piętach.

Co powoduje suche, popękane pięty?

  • zimno i ogrzewanie
  • źle dopasowane buty
  • niewłaściwa codzienna pielęgnacja stóp
  • stanie na nogach przez cały dzień

[the_ad id=”259″]

Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc:

  1. Pięty mogą poruszać się w bucie, gdy buty są zbyt duże. To powoduje tarcie oraz zrogowacenia, które tworzą się wokół grzbietów i powierzchni pięty. Upewnij się, że buty są odpowiedniego rozmiaru, aby pięty nie poruszały się w nich.
  2. Myj nogi codziennie ciepłą wodą z mydłem. Nie należy używać gorącej wody, ponieważ wysusza ona skórę. Gorąca woda jest również szkodliwa dla cukrzyków i osób z zaburzeniami krążenia stóp.
  3. Złuszczaj skórę stóp, zwłaszcza pięty, najlepiej podczas mycia. Użyj do tego odpowiedniej szczotki, pumeksu lub myjki luffy i przetrzyj skórę, aby złuszczyć martwy naskórek.
  4. Za każdym razem dokładnie osusz stopy. Grzyby i bakterie lubią rosnąć w ciepłych, wilgotnych, ciemnych miejscach.
  5. Nawilżaj je codziennie balsamem do ciała. Jeśli potrzebujesz czegoś bardziej zmiękczającego poproś o poradę farmaceutę, aby zalecił ci balsam, który zawiera mocznik. Mocznik jest naturalnie obecny w komórkach skóry, a w suchej skórze poziom mocznika jest niższy. Stosując balsam, który posiada mocznik, zwiększasz zdolność skóry do utrzymywania wilgoci. Na nabalsamowane stopy ubierz bawełniane skarpety.
  6. Moczenie stóp jest relaksacyjne i pomocne, gdy jest wykonywane w prawidłowy sposób. Limit moczenia stóp to do 10-15 minut, 3 razy w tygodni. Moczenie przez dłuższy czas powoduje wysuszenie skóry. Użyj roztworu 1/4 szklanki octu i wystarczająco dużo ciepłej, ale nie gorącej wody, tak aby pokryć nogi do kostek.

Jeżeli suchość i pęknięcia stóp są głębokie  i w ciągu kilku tygodni nie będzie zauważalnej poprawy – należy skontaktować się z lekarzem. Jest wiele niezależnych od nas czynników które negatywnie wpływają na skórę na nogach tak jak klimat czy warunki pracy, w której konieczna jest postawa stojąca.

Jednak porady, które zostały przedstawione wyżej, są łatwe i nie zajmują wiele czasu. Wypróbuj je i zobacz poprawę kondycji twoich stóp.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress